sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Kesäinen iltapäivä Seinäjoella/ Summer afternoon in Seinäjoki 9.7.2011.







Muistellaan vähän viime kesää. Alkukesä oli helteinen, mutta loppukesä sateinen ja melko kylmä ainakin täällä läntisessä Suomessa. Lähdin yhdeksi iltapäiväksi Seinäjoelle vähän bongailemaan lämpimänä ja ensin aurinkoisena päivänä. Myöhemmin alkoi salamoimaan ja sitten tuli vettä kunnolla ja ukkosti. Mutta asiaan: Ensin saapui IC 47 Helsingistä Vihantiin (ratatöiden takia ei Ouluun asti). Sen veturina oli Sr2 3229.


Pian sen jälkeen saapui H446 Vaasasta veturinaan 2704. Taustalla ratapihalla järjestellyt Dv12 2736.


Tässä vähän ratapihalla loikoillutta kalustoa: Sm3 6-runko, stabilisaattori ja tukemiskone. Myös työkuntavaunuja näytti olevan.






Seuraavaksi saapui pohjoisen suunnalta IC 50 vetäjänään Sr2 3202.


Sitten lähti IC 47 kohti Vihantia.







Sitten vuoronsa sai Dv12 2631 vetoinen H445 Vaasaan. Samalla vierellä lähti Dv12 2736 tyhjien puuvaunujen kanssa pohjoista kohti. Sille en numeroa löytänyt, mutta saattoi viedä vaunut täytettäviksi Kauhavalle.





Aurinko meni pilveen ja alkoi sataa. Idästä kuului koko ajan kovaa jyrinää. Pohjoisesta saapui S252 Sm3 11-rungolla.





Pian sen jälkeen alkoi kunnon ukonilma. Lähdin kaupungille syömään. Siinä se siltä päivältä.

Lets now remember last summer. Start of the Summer was very hot, but end of it was a quite cold and rainy in Western Finland. I went to Seinäjoki in a first sunny afternoon, but later started lightning and raining and hard thunderstorm. But to the point: First came InterCity 47 from Helsinki to Vihanti with Sr2 3229.(Not to Oulu 'cause there was railworks).







Soon after that came regional train from Vaasa. H 446 with Dv12 2704. In the background is Dv12 2736, what was working in railyard.





Here's some of  equipment what was in railyard: Sm3 number 6 (high speed train, top speed is 220 km/h), stabilizer, and a vehicle what shore up rails. There was too railworkers workwagons.





Next came from north InterCity 50 with Sr2 3202.





Then IC 47 went to north.


Then was H445 turn to go to Vaasa. It's locomotive was Dv12 2631. Dv12 2736, what worked in the railyard, went to north with tree wagons. I didn't find number to that train, but I think it took wagons to Kauhava, where they get filled.





Then came thunderclouds. It started rain. I heard all the time thunder from east. But from north came S252 with Sm3 number 11.





That was all of that day. I went to center to eat something. Thunderstrom was hard.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti